Κυριακή 5 Μαΐου 2024

Γαρδουμπάκια φρικασέ!

 Υλικά: 7-8 γαρδουμπάκια από τον χασάπη

κρεμμυδάκι φρέσκο

1 μαρούλι μεγάλο ή μυρώνια και καυκαλήθρες

άνηθος

μαϊντανός

μανιτάρια λευκά

αλάτι ή κύβος λαχανικών

πιπέρι


λάδι

αβγά 2 

χυμός 2 λεμονιών


Τρόπος: Αν φτιάξετε τα γαρδουμπάκια μόνοι σας θα χρειαστείτε γλυκάδια, έντερα, ξύδι. Θα πρέπει να πλύνετε τα έντερα και αφού τα γυρίσετε να πλυθούν καλά, τα κόβετε σε μεγάλα κομμάτια. Βάζετε σε λεκανίτσα με νερό και ξύδι και αφήνετε να γίνουν κάτασπρα και καθαρά. Κόβετε τα γλυκάδια σε λεπτές λωρίδες. Πιάνετε λίγες λωρίδες μαζί και τις δένετε κόμπο με την άκρη ενός εντέρου. Στη συνέχεια αρχίζετε να τις τυλίγετε όπως με ένα  μασουράκι με σπάγκο. Αφού τυλίξετε μερικές φορές, κάθετα και οριζόντια δένετε την άκρη του εντέρου για να μη σας λυθεί. Έχετε έτσι σχηματίσει κομμάτια γαρδουμπάκια στο μέγεθος των δύο τρίτων των δύο δακτύλων σας.

Για να αποφύγω όλη αυτήν την φασαρία, τα παίρνω έτοιμα από τον δικό μου κρεοπώλη. 

Τα ζεματίζω λίγη ώρα, σε νερό που βράζει και στη συνέχεια τα αφαιρώ. Έχουν μαζέψει σε μέγεθος και έχουν πάρει άλλο χρώμα. Πετάω το νερό. 

Σε μια σοτέζα βάζω λάδι, και σοτάρω φρέσκο κρεμμυδάκι ψιλοκομμένο. Προσθέτω τα γαρδουμπάκια, είτε ολόκληρα, είτε κομμένα στη μέση. Ρίχνω τα μανιτάρια που έχω κόψει σε φετάκια.  ΄Επειτα από λίγο προσθέτω τον ψιλοκομμένο μαιντανό και τον άνηθο και ανακατεύω. Ρίχνω πιπέρι και αλάτι ή κύβο λαχανικών. 

Προσθέτω νερό και αφήνω να βράσουν . Στην μέση περίπου του βρασμού, προσθέτω είτε μαρούλι κομμένο σε μικρά κομμάτια, είτε τα χορταρικά που έχω επιλέξει. 

Αφήνω να βράσουν. Όταν πλέον το φαγητό είναι έτοιμο ετοιμάζω στο μούλτι το αβγολέμονο. Το περιχύνω στο φαγητό μου και έπειτα από 1 με 2 βρασμούς κατεβάζω από τη φωτιά. 


2 σχόλια:

  1. Έγινε καλό; Δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ. Χριστός Ανέστη Μαίρη μου και απο εδώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έγινε πολύ καλό πραγματικά! Κι εμένα που μου αρέσει και το αβγολέμονο ήταν υπέροχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή